A politikai élet az ünnepek előtt sem zavartalan. Ennek bizonyítéka az elmúlt pár nap eseménye is. A nyugodt, békés készülődés helyett a sajtónak nyilatkoztam, megbeszélésekre és tárgyalásokra jártam. De úgy tűnik, hogy az utolsó munkanap lezárta a konfliktusokat is és a húsvét kezdetét veheti.
 

Nem is szeretnék most többet a munkával foglalkozni. Holnaptól négy napig a család és a rokonok lesznek a központban. Nem tudom, ki mennyire a szokások és a hagyományok híve, de nálam a húsvét nem csak a hétfői öntözködést jelenti, keresztény emberként mélyebben is megélem az ünnepet.

Az utóbbi években sokat változott a világ. Gyerekkoromban nagy eseménynek számított a húsvét, alkalom volt arra, hogy együtt lehessen a család. Most azt látom, hogy a fiatalok egy része már inkább arra használja ki a szabadnapokat, hogy elmenjenek barátaikkal a bevásárlóközpontokba, mozikban vagy éttermekben múlassák idejüket. Én ebben régimódi vagyok, szeretek otthon lenni, de megértem, hogy a fiatalság szórakozni vágyik, modern világban élünk …

A locsolást sem hagyom ki, minden évben a már jól megszokott útvonalakat járom körbe. Az első utam kivétel nélkül mindig a szomszédban lakó nénihez vezet, utána következnek a rokonok. A hagyomány az hagyomány, be kell tartani.

Kívánok a lányoknak, asszonyoknak sok vizet – még ha azt is mondják, hogy nem szeretik - , hogy el ne hervadjanak és áldott, örömteli húsvéti ünnepeket minden kedves választónknak!

Szerző: Bugár Béla  2011.04.21. 13:10 komment

Címkék: család húsvét ünnep

süti beállítások módosítása