Ezt a blogot egy fiatalember bejegyzése inspirálta, amely a profilomon jelent meg.A férfi nagyon józanul értékelte a Szlovákiában kialakult helyzetet. Arról írt, hogy az „igazság sokkal mélyebb és védhetőbb, mint ahogy az látszik... bízom benne, hogy az emberek jók… ne feledkezzen meg az ország lakóinak emberségéről”. Üdítő ezt olvasni, főleg most, amikor a szociális hálót a tisztességes Szlovákia jegyében újra vulgáris támadások tömkelege árasztotta.

A politika jelenlegi állása alapján a tények, feltételezések és érzelmek összefolyásának lehetünk tanúi. A tények szintjén lényegében nullán vagyunk, de remélem, hogy minél előbb kézzelfogható eredményeket kapunk. A feltételezésekkel már sokkal jobban állunk. Főleg aaz újságíróknak és a kommentátoroknak köszönhetően, akik ezeket a feltételezéseket a nyilvánosság elé tárták. Ez rendben is lenne, ha ezzel párhuzamosan nem ítélkeznének. Sok éve vagyok a politikában és mindig óvatos vagyok. Nem vagyok nyomozó és nem vagyok bíró. Ítéletet sosem hozok. Én politikus vagyok és arról beszélek, hogy a feltételezések súlyosak, de előre nem „kiáltok farkast”, mert ez nem az én feladatom. De az újságíróké sem. Ítéletet csak a tények megismerése után tudok hozni és azok alapján megfelelő lépéseket eszközölni. Eddig mindig így csináltam és ezentúl is így fogom, anélkül, hogy a személyem vagy a pártom preferenciáit figyelném.

Az érzelmi szint is nagyon erős – amelynek engem, mint politikust foglalkoztatnia kell. Az emóciók a feltételezésekből fakadnak és igen, ezek erősségére minden érintett politikus rátett egy lapáttal. Utálhatunk bárkit, de gyűlöletből nem cselekedhetünk.

Áldás lenne Szlovákiának, ha állampolgárai csak tényeken alapuló megfontolt lépéseket követelnének. Ne akarjanak olyan politikusokat, akik emóciók alapján döntenek és utasítsák el azokat a politikusokat, akik csak azt mondják, amit az emberek hallani szeretnének. Ez csak álpolitizálás, "pszeudopolitika", amely a túl olcsó politikai pontok megszerzéséért történik.  Az olcsó pontokért túl nagy árat fizethetünk. Ma a populisták fénykorát éljük. Elég csak szidni a romákat, migránsokat, az Uniót, Merkelt és mostantól már a Smert, a kormányt, Kaliňákot és semmi mást, de tényleg, az égvilágon semmi mást nem kell tenni, a politikai pontok befutnak. Erre mi sem világít rá pontosabban, mint a fasiszták legújabb közvéleménykutatásban elért eredménye. Ez az igazi veszély. Ezért kellene asztalhoz ülnie minden olyan politikusnak, aki nem csak a saját politikai céljait hajtja. Bukarestben például ez nem sikerült. És az eredmény? Párbeszéd helyett destabilizáció, több mint 400 sérült az utcákon és tereken.

Olyan politikusokat akarjanak, akik nem populárisan, hanem helyesen cselekednek.  és nem csak populárisan. Szlovákia számára nincs más út.

Szerző: Bugár Béla  2018.08.13. 14:22 komment

süti beállítások módosítása